Mg Parliament

[PT]

Se você jogar na mesma cesta os discos King Crimson’s RED e Primus’s Pork Soda logo em seguida adicionar mais alguns discos como Miles Davis ‘s ON THE CORNER , Parliament’s CHOCOLATE CITY , Shuggie Ottis ‘s INSPIRATION INFORMATION mais o Zappa’s OVERNITE SENSATION voce tem os ingredientes sonoros do nosso PARLIAMENT ENVELOPE FILTERFUZZ OCTAVE DOWN , um nome longo justamente pela quantidade e qualidade de sons que voce tera saindo pelo alto falante do seu amplificador .

Os primeiros discos que menciono ( king Crimson e Primus) são a referencia sonora para o modo OCTAVEFUZZ do Parliament enquanto que os outros são referencias muito claras do modo Envelope Filter do nosso pedal.

Isso sem mencionar no topo disso tudo o que trará adicionando o efeito do SAMPLE & HOLD nesses dois primeiros modos.

É uma pedal unico !

Timbres radicais , muitas vezes parecendo um velho e adorado Synth Analogico em uma caixa pequena !

Abaixo descrevemos cada Modo e seus respectivos parametros.

FOOTSWITCH ON/OFF : liga e desliga o pedal sem acionar nenhum dos modos diretamente, qdo ele for acionado e nenhum MODO for ligado , o pedal estara em STANDBY.

O modo OCTAVEFUZZ com duas oitavas abaixo :

O OCTAVEFUZZ do PARLIAMENT ENVELOPE FILTER é uma mistura de fuzz com uma oitavador de duas oitavas abaixo acionado pelo footswitch OCTAVE.

Você tem dois potenciômetros interagindo com a oitava:

1) OCTAVE VOLUME : o volume do OCTAVEFUZZ

2) BLEND : funciona como um potenciômetro DRY / WET, quanto mais à esquerda você estiver mais terá o DRY SIGNAL (som original da guitarra ou baixo, com FUZZ) e quanto mais você mover o potenciômetro para direita, mais você chamará o sinal WET (o efeito apenas ), o som original da guitarra será atenuado e apenas o som com duas oitavas abaixo com FUZZ atuam, sem o DRY SIGNAL , bem aí , quando se você acionar a chave FILTER, ele se torna um dos melhores e originais sons que esse pedal faz e, se a chave SAMPLE / HOLD for acionada também , torna o PARLIAMENT um dos pedais mais insanos, musicais, originais e vocal-like já produzidos.

Sim, ele tem um desempenho melhor com o PICKUP do braço e quanto mais você toca nas cordas mais graves e também mais próximo do 12º frete, ele terá um TRACKING mais preciso.

Essa é uma das características deste pedal!

O MODO DE FILTRO :

Acionado pelo footswitch : FILTER

RESSONÂNCIA é na verdade um tipo de feedback que faz com que certas frequências amplifiquem muito mais do que outras frequências próximas.

A ressonância do filtro é a intensidade do filtro.

Quanto mais você aumentar a RESSONÂNCIA, o filtro ficará mais alto e mais estreito, e isso fará com que o efeito wah pareça mais claro.

O momento em que você liga o filtro até o valor máximo em que atinge o pico é chamado ATTACK.

O tempo desse pico máximo até o nível mínimo é chamado DECAY.
DECAY também definirá a quantidade de tempo que o filtro leva para atingir a frequência final.

A chave RANGE determina se o filtro se move na área de baixa ou alta frequência. A faixa baixa produz o efeito wah e a faixa alta cria conotações.

Modo SAMPLE / HOLD :

Um circuito ou função nos primeiros sintetizadores que permite capturar o valor instantâneo (tensão) de uma forma de onda e continua a gerar esse valor até a próxima amostra ser coletada. Essa tensão é usada para controlar outro parâmetro no sintetizador, como um filtro.

Dependendo de como eles são usados, um circuito de SAMPLE/HOLD pode produzir flutuações aleatórias razoavelmente altas em um ou mais aspectos de um som.

Um bom exemplo de SAMPLE e HOLD aplicado ao corte de filtro está no início do clássico Emerson Lake and Palmer, Karn Evil 9 1ª impressão Pt. 2

Os potenciômetros que interagem com o modo SAMPLE / HOLD são RESONANCE, ATTACK, and SPEED.

PARLIAMENT ENVELOPE FILTERFUZZ OCTAVE DOW se não é o nosso melhor trabalho feito até agora , arrisco a dizer é o nosso pedal mais radical, musical ,inspirado,ambicioso ao mesmo tempo polivalente e ecletico.

Que atinja as mais loucas e inovadoras mentes!

True bypass:
Potenciômetros Alpha
Capacitores especiais
Jacks switchcraft
Gabinete estilo Hammond

[EN]

If you throw King Crimson’s RED and Primus’s Pork Soda records in the same basket then add a few more records like Miles Davis’s ON THE CORNER, Parliament’s CHOCOLATE CITY, Shuggie Ottis’s INSPIRATION INFORMATION plus Frank Zappa’s OVERNITE SENSATION you have the Sound Ingredients from our PARLIAMENT ENVELOPE FILTERFUZZ OCTAVE DOWN, a long long name because the variety and quality of sounds you will have coming out of your amplifier speaker.

The first records I mention (king Crimson and Primus) are the sound reference to Parliament’s OCTAVEFUZZ mode while the others are very clear references to our pedal’s Envelope Filter mode.

Not to mention on top of all what will bring by adding the effect of SAMPLE & HOLD in these first two modes.

Unique pedal effect !

Radical tones that often sound like an old and beloved Analog Synth in a small box!

Below we describe each Mode and its respective parameters:

FOOTSWITCH ON / OFF: Turns the pedal on and off without triggering either mode directly, when it is engaged and no MODE is turned on, the pedal will be in STANDBY.

The OCTAVEFUZZ mode with two octaves below:

The PARLIAMENT ENVELOPE FILTER OCTAVEFUZZ is a mix of fuzz with a two octave octave below triggered by the OCTAVE footswitch.

You have two potentiometers interacting with the octave:

1) OCTAVE VOLUME: The volume of OCTAVEFUZZ

2) BLEND: works like a DRY / WET potentiometer, the farther left you get the DRY SIGNAL (original guitar or bass sound with FUZZ) and the farther you move the potentiometer to the right, the more you get the WET signal (the effect only), the original guitar sound will be attenuated and only the two octaves below with FUZZ will sound without DRY SIGNAL, so whenever you turn the FILTER switch it becomes one of the best and original sounds this pedal does, and …if the SAMPLE / HOLD switch is turned on too, makes PARLIAMENT one of the most insane, musical, original and vocal-like pedals ever produced.

Yes, it performs better with the neck PICKUP and the more you play on the lower strings and also closer to 12th fret, it will have more accurate TRACKING.

This is one of the characteristics of this pedal!

FILTER MODE:

triggered by footswitch: FILTER

RESONANCE is actually a type of feedback that causes certain frequencies to amplify much more than other nearby frequencies.

The filter RESONANCE is the intensity of the filter.
.
The more you increase the RESONANCE, the filter will get louder and narrower, and this will make the wah effect appear brighter.

The moment you turn the filter on to the maximum peak value is called ATTACK.

The time from this peak to the minimum level is called DECAY.
DECAY will also set the amount of time it takes the filter to reach the final frequency.

The RANGE switch determines whether the filter moves in the low or high frequency area. The low RANGE produces the wah effect and the high RANGE creates connotations.

SAMPLE / HOLD Mode:

A circuit or function on early synthesizers that allows you to capture the instantaneous value (voltage) of a waveform and continues to generate that value until the next sample is taken.
This voltage is used to control another parameter in the synthesizer, such as a filter.

Depending on how they are used, a SAMPLE / HOLD circuit can produce fairly high random fluctuations in one or more aspects of a sound.

A good example of SAMPLE and HOLD applied to filter cutting is at the beginning of the classic Emerson Lake and Palmer, Karn Evil 9 1st impression Pt. 2

The potentiometers that interact with the SAMPLE / HOLD mode are RESONANCE, ATTACK, and SPEED.

PARLIAMENT ENVELOPE FILTERFUZZ OCTAVE DOWN
If it’s not our best work done so far, I venture to say it is our most radical, inspired, ambitious, yet multipurpose and eclectic pedal.

Hopefully will reach the wildest and most innovative minds!

True bypass:
Alpha potentiometers
Special capacitors
Switchcraft jack
Hammond style cabinet